Veelgestelde Vragen

In deze rubriek kunt u antwoorden vinden op de meest gestelde vragen.

De 6 meest gestelde vragen

1 - Kan ik een artikel ruilen als deze terug naar het magazijn wordt gestuurd?

Als u naar het magazijn retourneert, is alleen een terugbetaling mogelijk. De terugbetaling vindt automatisch plaats na ontvangst van uw pakket. Uw bankrekening wordt direct bijgeschreven met het bedrag van de geretourneerde artikelen via onze beveiligde betalingspartner Paybox. Een e-mail ter bevestiging van uw terugbetaling zal naar u worden verzonden.

2 - Kan ik een artikel ruilen of een terugbetaling ontvangen in de winkel?

U heeft de mogelijkheid om uw artikelen te ruilen of een terugbetaling te ontvangen in een Etam winkel in België.

U moet de artikelen samen met de factuur inleveren (Deze factuur heeft in uw pakket ontvangen of u kunt deze printen, indien nodig, door naar de rubriek “Mijn account” te gaan).

In het geval van een cadeau bestelling, heeft u alleen via de rubriek “Mijn account” toegang tot uw factuur.
Let op, als u uw bestelling heeft geplaatst zonder een account aan te maken, indien nodig, kunt u contact opnemen met onze klantendienst via de rubriek “Contacteer ons”.

Als er een sterrenkorting is gebruikt bij uw Etam bestelling, is het alleen mogelijk om te ruilen (oorspronkelijke waarde van het product).

3 - Ik heb een of meerderen artikelen niet ontvangen, hoe zal ik worden terugbetaald voor ontbrekende artikelen?

Als u een bestelling plaatst op Etam.be, wordt het totale bedrag van uw bankrekening afgeschreven maar indien een of meerdere artikelen ontbreken wordt het bedrag van de ontbrekende artikelen opnieuw op uw rekening bijgeschreven.

Deze terugbetaling vind plaats nadat uw bestelling is verzonden binnen een termijn van 2 tot 5 dagen.

Indien de bestelling niet compleet is, zal de levering niet in meerdere keren gedaan worden. Wij adviseren u regelmatig op de website te kijken of er nieuwe producten binnen zijn.

Let op, indien u met een geschenkkaart hebt betaald, neem dan contact op met onze klantendienst vanaf de rubriek « Contacteer ons ».

4 - Hoe word ik terugbetaald?

Als goederen naar ons magazijn worden teruggestuurd, of als de bestelling niet compleet is, zal de terugbetaling automatisch plaatsvinden op uw bankrekening. Het bedrag van de retourneerde artikelen wordt bijgeschreven dankzij onze beveiligde betalingspartner Paybox. De bijschrijving vindt plaats binnen een termijn van 2 tot 5 dagen. Een e-mail ter bevestiging van uw terugbetaling zal naar u worden verzonden.

5 - Ik heb een bestelling geplaatst op Etam.be en heb een getrouwheidskorting gebruikt (€10,- / €30,- / €60,-). Is het mogelijk om een terugbetaling voor de gekozen korting te ontvangen indien ik mijn bestelling naar het magazijn terugstuur?

Als u uw bestelling retourneert, zal een terugbetaling plaatsvinden van de netto waarde betaald per artikel. Daarom zult u uw korting verliezen.

6 - Kan ik de status van mijn bestelling volgen in de rubriek « Mijn account » als ik een bestelling heb geplaatst zonder een account aan te maken?

U kunt de status van uw bestellingen in de rubriek « Mijn account » niet bekijken en ook geen toegang krijgen tot de andere mogelijkheden die wij aanbieden omdat u geen account hebt aangemaakt.
Deze optie geeft u de mogelijkheid om een snelle bestelling te plaatsen.

Let op, indien u de klantenkaart heeft, zullen de sterren niet gepsaart worden. U moet een Etam.be account aanmaken zodat wij uw gegevens aan uw klantenkaart kunnen koppelen.

Als u geen antwoord op uw vraag hierboven hebt gevonden, kies een onderwerp hieronder.

  1. 1 - Bestelling

    > Wat zijn de betaalmiddelen op Etam.be?

    U heeft de mogelijkheid om uw bestelling te betalen met een bankkaart, via PayPal of met een geschenkkaart.

    Betaling met een bankkaart:

    De geaccepteerde bankkaarten zijn Carte Bleue/E-Carte Bleue, Visa, Visa Electron Eurocard/Mastercard, American Express.

    Betaling via Paypal :

    Met PayPal kunt u veilig online betalen zonder uw financiële informatie aan de verkoper door te geven tijdens de transactie.

    Betaling met een geschenkkaart :

    Dankzij deze kaart kunt u uw aankopen betalen op de website. Hiervoor hoeft u alleen de 19 cijfers die op uw kaart staan in te voeren zowel als de pincode die 3 tekens bevat.
    Als het saldo op uw kaart niet voldoende is, heeft u de mogelijkheid om het resterende bedrag met uw gebruikelijke bankkaart of met een andere geschenkkaart te betalen.

    > Garandeert Etam.be een beveiligde betaling?

    De bescherming van uw bankgegevens wordt gegarandeerd door het beveiligd systeem van Paybox. Uw gegevens worden gecodeerd doorgegeven via de SSL server en kunnen in geen enkel geval door een derde partij gezien worden. Deze informatie wordt nooit naar onze server verzonden. Daarom worden uw bankgegevens bij elke nieuwe bestelling opnieuw gevraagd.

    > Kan ik een bestelling annuleren of wijzigen?

    Als uw bestelling eenmaal bevestigd is, is het niet meer mogelijk om een wijziging te maken.

    Echter, is het mogelijk om uw bestelling dezelfde dag nog te annuleren.

    Hiervoor kunt contact opnemen met onze klantendienst in de rubriek « Contacteer ons ».

    > Kan ik een cadeau bestelling plaatsen?

    Ja. U hoeft alleen het vakje « cadeau » aan te vinken. Uw producten zullen in een mooie Etam cadeaudoosje ingepakt worden, zonder enige prijsvermelding. Let op, vergeet uw persoonlijk berichtje niet...

    U zult uw factuur kunnen bekijken in de rubriek “Mijn account”.

    Let op, als u een bestelling heeft geplaatst zonder een account aan te maken, neem dan contact op met onze klantendienst in de rubriek “Contacteer ons”.

    P.S: In het geval dat het artikel niet geschikt is, zie vraag "Wat zijn de voorwaarden voor het ruilen en terugbetaling?".

    > Is het mogelijk om mijn €10,- / €30,- / €60,- korting of mijn getrouwheidsservice "verzendkosten" bij mijn Etam.be bestelling te gebruiken?

    Ja. Echter is het bij uw bestelling alleen mogelijk om één korting of één getrouwheidsservice te gebruiken onder voorbehoud dat het nettobedrag (na korting) groter of gelijk aan €1,- is.

  2. 2 -Levering & Verzendkosten

    > Wat zijn de levertijden van mijn bestelling?

    Wij verwerken pakketten van maandag tot en met vrijdag.

    De voorbereiding van uw bestelling wordt binnen 2 tot 3 werkdagen uitgevoerd. Levertijden worden bepaald door onze vervoerders en onze winkels. Over het algemeen, doen ze er niet langer dan 5 werkdagen over.

    Let op, specifieke periodes: Solden, Privéverkopen… onze verwerkingstijden kunnen langer zijn in verband met het grote aantal bestellingen.

    Klachten moeten worden ingediend binnen 1 maand. Onze vervoerder staat ons niet toe om een onderzoek uit te voeren na 30 dagen.

    Let op: Tijdens de solden of specifieke periodes is het niet mogelijk om in de winkel te worden geleverd.

    > In welk(e) geval(len) krijg ik een gratis levering?

    Verzendkosten zijn gratis bij aankoop vanaf €60,-.

    Voor een levering in de winkel, zijn de verzendkosten gratis.

    > Kan ik de levering van mijn pakket volgen?

    Binnen 24 uur, na ontvangst van uw bevestigingse-mail van verzending van uw bestelling, kunt u uw pakket volgen.

    Om de levering van uw pakket te volgen, ga naar de rubriek "Mijn account" / "Mijn bestellingen" en selecteer uw bestelling.

    Indien u geleverd wordt in een afhaalpunt, ontvangt een e-mail of sms vanaf het moment dat uw pakket geleverd is, dan heeft u 10 dagen de tijd om uw pakket op te halen.

    Indien u geleverd wordt in een winkel, ontvangt u een e-mail na verzending van uw bestelling en dan een e-mail en/of een sms wanneer het pakket in de winkel wordt geleverd.
    U zal worden gevraagd om uw pakket binnen een termijn van 15 dagen op te halen (u moet een identiteitsbewijs en uw betellingnummer moeten mee nemen).

    Denk eraan om ons uw mobiele nummer door te geven om een sms te ontvangen.

    > Wat is het maximum termijn om een klacht over een Etam.be bestelling in te dienen?

    Voor een probleem in verband met de ontvangst van uw bestelling, de levertijd van uw pakket zal binnen een maximum termijn van 7 dagen plaatsvinden. Vergeet niet de status van uw bestelling te bekijken.

    Als u een klacht hebt, moet deze binnen een termijn van 30 dagen ingedient worden. Neem hiervoor contact op met onze klantendienst in de rubriek « Contacteer ons ».

    Houd er rekening mee dat alle enquêtes met de post in verband met een probleem van ontvangst moeten binnen een maximum termijn van 30 dagen plaatsvinden.

    Na 2 maanden vanaf de datum van de opening van de enquête, zullen de terugbetaling aanvragen niet meer geaccepteerd worden. Wij kunnen bankrekeningen bijschrijven binnen een maximum termijn van 60 dagen.

  3. 3 - Ruilen & Terugbetaling

    > Ik heb een of meerderen artikelen niet ontvangen, hoe zal ik worden terugbetaald voor ontbrekende artikelen?

    Als u een bestelling plaatst op Etam.be, wordt het totale bedrag van uw bankrekening afgeschreven maar indien een of meerdere artikelen ontbreken wordt het bedrag van de ontbrekende artikelen opnieuw op uw rekening bijgeschreven.

    Deze terugbetaling vind plaats nadat uw bestelling is verzonden binnen een termijn van 2 tot 5 dagen.

    Indien de bestelling niet compleet is, zal de levering niet in meerdere keren gedaan worden. Wij adviseren u regelmatig op de website te kijken of er nieuwe producten binnen zijn.

    Let op, indien u met een geschenkkaart hebt betaald, neem dan contact op met onze klantendienst vanaf de rubriek « Contacteer ons ».

    > Wat zijn de voorwaarden voor het ruilen en terugbetaling?

    Twee oplossingen zijn mogelijk:

    Een terugbetaling of ruilen

    U heeft de mogelijkheid om uw artikelen te ruilen of een terugbetaling aan te vragen in een Etam winkel.

    De artikelen moet u samen met de factuur die in uw pakket hebt ontvangen terug geven (u kunt de factuur ook printen, indien nodig, door naar de rubriek “Mijn account” te gaan.

    Als het om een cadeau bestelling gaat, kunt u alleen via de rubriek « Mijn account » toegang krijgen tot de factuur.
    Let op, indien u een bestelling hebt geplaatst zonder een account aan te maken, indien nodig, kunt contact opneme met onze klantendienst in de rubriek “Contacteer ons”.

    Indien u een sterrenkorting hebt gebruikt bij het bestellen van uw Etam artikelen, kunt u als enige optie, uw artikelen ruilen (op de oorspronkelijke waarde van het product).

    Terugbetaling als de artikelen zijn geretourneerd

    U heeft de mogelijkheid om uw artikelen te retourneren via de post naar ons magazijn.

    De artikelen moet u samen de factuur retourneren.

    De verzendkosten worden niet vergoed tenzij er een fout is opgetreden.

    Indien de artikelen geretourneerd zijn naar ons magazijn, is alleen een terugbetaling mogelijk (u kunt niet ruilen).

    Let op: Indien u een getrouwheidskorting hebt gebruikt (€10,- / €30,- / €60,-), verwijzen wij u naar de vraag “k heb een bestelling geplaatst op Etam.be en heb een getrouwheidskorting gebruikt (€10,- / €30,- / €60,-). Is het mogelijk om een terugbetaling voor de gekozen korting te ontvangen indien ik mijn bestelling naar het magazijn terugstuur?”

    Retouradres :
    Entrepôt Etam
    Service retours Etam.com
    ZAC du Parc, rue Louis Blériot
    77290 Compans
    FRANCE

    Let op, indien u met een geschenkkaart hebt betaald, neem dan contact op met onze klantendienst vanaf de rubriek « Contacteer ons ».

    > Als ik artikelen naar het magazijn geretourneert heb, hoe lang duurt het voor ik een terugbetaling ontvang?

    Wanner ons magazijn uw pakket ontvangt, zult een bevestigingse-mail van uw terugbetaling ontvangen. Denk eraan dat u 15 dagen moet wachten vanaf de datum van de verzending van uw pakket.

    Als er een vertraging is, aarzel niet om contact op te nemen met onze klantendienst , in de rubriek
    « Contacteer ons ».

  4. 4 - Mijn Etam.be account

    > Garandeerd Etam.be de vertrouwelijkheid van mijn persoonlijke gegevens?

    De gegevens die opgeslagen worden op deze site zijn uitsluitend bestemd voor Etam. In overeenstemming met de Franse Wet n°78-17 van 6 januari 1978 beschikt u over het recht op toegang en wijziging van uw persoonlijke gegevens.

    U kunt het gebruik van deze gegevens door de klantendienst van Etam of commerciële partners accepteren of weigeren. Hiervoor kunt u een aanvraag indienen met vermelding van uw gegevens per e-mail aan serviceclientsweb@etam.com of per post op het adres: Etam.com, 57-59 rue Henri Barbusse - 92614 Clichy Cedex – Frankrijk.

    > Hoe kan ik een account aanmaken op Etam.be?

    U kunt uw account aanmaken op het moment dat u uw bestelling afrond. U moet simpelweg de artikelen die u wilt kopen selecteren en op “Bekijk mijn winkelmandje” klikken en vervolgens op “Naar de kassa”.

    Twee oplossingen zijn mogelijk:
    1e: Al klant van Etam.be
    2e: Het is uw eerste bestelling

    U kunt uw account aanmaken in de rubriek “Mijn account”.

    In beide gevallen, klik op “bevestigen”. U zult dan een bevestigingse-mail ontvangen. Vergeet niet uw wachtwoord goed te bewaren voor de volgende keer dat u inlogd.

    > Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe kan ik deze terugvinden?

    Bij het aanmaken van uw account, ontvangt u een bevestigingse-mail waarin u wachtwoord wordt vermeld.

    U kunt ook naar de rubriek « Mijn account » om toegang te krijgen tot uw persoonlijke gegevens. Ga dan naar "wachtwoord vergeten" om meteen uw nieuwe wachtwoord per e-mail te ontvangen.

    U kunt ook contact opnemen met onze klantendienst in de rubriek « Contacteer ons ».

    > Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

    U kunt in uw account inloggen in de rubriek « Mijn account » en uw wachtwoord wijzigen modifier votre mot de passe bij «  Mijn persoonlijke gegevens  ».

    > Hoe ik mijn e-mailadres wijzigen?

    U kunt uw e-mailadres voor u volgende bestelling wijzigen. U kunt uw e-mailadres wijzigen in de rubriek « Mijn account » en « Mijn persoonlijke gegevens  ».

    >Kan ik de status van mijn bestelling volgen in de rubriek « Mijn account » als ik een bestelling heb geplaatst zonder een account aan te maken?

    U kunt de status van uw bestellingen in de rubriek « Mijn account » niet bekijken en ook geen toegang krijgen tot de andere mogelijkheden die wij aanbieden omdat u geen account hebt aangemaakt.
    Deze optie geeft u de mogelijkheid om een snelle bestelling te plaatsen.

    Let op, indien u de klantenkaart heeft, zullen de sterren niet gepsaart worden. U moet een Etam.be account aanmaken zodat wij uw gegevens aan uw klantenkaart kunnen koppelen.

  5. 5 - Divers

    > Hoe kan ik de gegevens avn een winkel ontvangen?

    U kunt alle Etam winkels vinden in de rubriek “Zoek een winkel”, die u onderaan in de webpagina kunt vinden. U hoeft alleen een plaatsnaam of postcode in te voeren en op “ok” te klikken.

    > Hoe kan ik mijn voordeelcode bevestigen?

    Als u een voordeelcode hebt dan kunt u deze bevestigen door het vakje aan te vinken die u bij het winkelmandje zult vinden. Klik dan op "ok", de korting zal meteen aan het totaalbedrag van uw bestelling toegepast worden.

  6. 6 - Klantenkaart

    > Wat zijn de voordelen van het My Etam getrouwheidsprogramma?

    U kunt het gehele my Etam getrouwheidsprogramma ontdekken door in te loggen in uw getrouwheidsruimte.

    > Hoe ontvang ik de My Etam klantenkaart?

    U kunt uw Etam klantenkaart ontvangen bij aankoop vanaf €60,-.

    Ik krijg geen toegang op mijn getrouwheidsruimte.

    Om toegang te krijgen op uw getrouwheidsruimte, klik hier.

    U moet uw achternaam (zonder uw voornaam) en uw 10- cijferige klantenkaartnummer invoeren.

    Als u nog steeds niet kunt inloggen, neem dan contact op met onze klantendienst op 0 825 00 38 26 (0,15€/min) zodat zij u verder kunnen helpen.

    > Hoe kan ik de gegevens van mijn klantenkaart wijzigen?

    klik hier om naar uw getrouwheidsruimte te gaan. En ga dan door naar de rubriek "Mijn account – Mijn gegevens".

    > Is het mogelijk om sterren te sparen met mijn klantenkaart als ik online bestel?

    Ja, uw sterren worden automatisch opgeslagen als u uw kaartnummer invoert tijdens het aanmaken van uw Etam.be account.

    > Ik ben vergeten om mijn klantenkaart te laten zien in de winkel / of bij mijn online bestelling.
       Hoe kan ik mijn aankoop op mijn klantenkaart opslaan?

    Voor aankopen in de winkel, kunt u bij het volgende bezoek, vragen om uw sterren erbij te zetten door uw klantenkaart en het kassabon te laten zien.

    Voor online aankopen, moet u per e-mail uw bestellingnummer en uw klantenkaartnummer doorgeven op het volgende adres: serviceclienteleinternet@etam.fr

    Let op, vergeet niet uw klantenkaartnummer op te slaan tijdens het aanmaken van uw Etam.be account zodat wij uw sterren automatisch kunnen opslaan.

    > Is het mogelijk om mijn getrouwheidsaanbieding te online te gebruiken?

    Sommige aanbiedingen zijn geldig op de website, u moet de wettelijke vermeldingen op uw kortingscoupon of uw e-mail doornemen.

    > Is het mogelijk om mijn €10,- / €30,- / €60,- korting of mijn service "Verzendkosten" te gebruiken bij mijn Etam bestelling?

    Ja. Echter is het bij uw bestelling alleen mogelijk om één korting of één getrouwheidsservice te gebruiken onder voorbehoud dat het nettobedrag (na korting) groter of gelijk aan €1,- is. Denk eraan om uw Etam.be aan te maken voordat u uw bestelling plaatst zodat uw klantenkaart wordt herkend en uw korting op uw bestelling kan worden toegepast.

    > Ik ben mijn persoonlijke aanbiedingen kwijtgeraakt, kunt u deze opnieuw sturen?

    Als de aanbiedingen nog geldig zijn, neem dan snel contact op met onze klantendienst op 0 825 00 38 26 (0,15€/min), zodat ze uw account kan bekijken.

    Als we uw aanbiedingen opnieuw kunnen sturen, zult u deze snel ontvangen.