100 JAAR KNOWHOW

Korsettenmaker sinds 1916

100 jaar vrouwen vol liefde en passie
voor mooi kantwerk, vakkennis en innovatie.

Vrouwen vrijheid gunnen: dat is de uitdaging van Etam sinds
zijn oprichting in 1916.

Onafgebroken innoveren om de emancipatie van vrouwen,
het recht op welzijn en de bevrijding van het lichaam te bevorderen
en daarbij de krachtige bezieling van lingerie te blijven vieren.

100 JAAR KNOWHOW

Korsettenmaker
sinds 1916

100 jaar vrouwen vol liefde en passie
voor mooi kantwerk, vakkennis en innovatie.

Vrouwen vrijheid gunnen : dat is de uitdaging van Etam sinds zijn oprichting in 1916. sa naissance en 1916, le pari d'etam.

Onafgebroken innoveren om de emancipatie van vrouwen, het recht op welzijn en de bevrijding van het lichaam te bevorderen en daarbij de krachtige bezieling van lingerie te blijven vieren.

"Etam heeft meer dan een eeuw aan knowhow en expertise om innovatieve en steeds comfortabelere modellen aan te bieden." Stéphane Laporte, directeur industriële innovatie

"Etam heeft meer dan een eeuw aan knowhow en expertise om innovatieve
en steeds comfortabelere modellen aan te bieden."
Stéphane Laporte, directeur industriële innovatie

Wat als de geschiedenis van vrouwen werd 
verhaald op de evolutie van hun ondergoed?

Een eeuwenoude 
geschiedenis, rijk 
aan innovaties

Al meer dan 100 jaar stelt het merk zijn knowhow en zijn innovaties ten dienste van de verlangens van alle vrouwen om samen met hen geschiedenis te schrijven.

Aan het begin van de 20e eeuw beginnen vrouwen vrijheid en onafhankelijkheid te verwerven door
zichzelf te ontdoen van hun korsetten. In 1916 werd Etam opgericht met deze "moderne" vrouw
in gedachten, die de komende decennia zal blijven floreren. Al meer dan 100 jaar stelt
het merk zijn knowhow en zijn innovaties ten dienste van de verlangens van alle vrouwen
om samen met hen geschiedenis te schrijven.

1910

1916

Max Lindermann opent zijn eerste kousenwinkel in Berlijn, het merk Etam is geboren.

1920

1928

De eerste Parijse winkel opent zijn deuren aan de rue Saint-Honoré.

1930

1936

Oprichting van de eerste Franse fabriek van het merk in Mouveaux in het noorden van Frankrijk.

1940

1944

Heropening van de Etam-winkels bij de bevrijding van Parijs. Kortere jurken, verlangen naar vrijheid ... het aanbod wordt aangepast om te voldoen aan de nieuwe verwachtingen van vrouwen van hun lingerie.

1960

1963

Oprichting van Etam Prêt-à-Porter.

1964

Etam brengt een revolutie in de lingerie teweeg door het gebruik van een uiterst comfortabel materiaal: katoen.

1965

De pyjama 'babydoll' is geliefd bij alle vrouwen.

1968

Bye bye beklemmende beha's. Moderne en comfortabele lingerie ontketent een ware revolutie.

1969

Etam presenteert zijn eerste collectie badpakken, popping en kleurrijk.

1970

1970

Er vindt een echte revolutie plaats in de winkels. Lingerie en kleding worden gepresenteerd op kleerhangers en zijn toegankelijk in zelfbediening.

1975

Het merk, altijd op zoek naar comfort, introduceert nachtkleding gemaakt van jersey.

1980

1983

De favoriete activiteit van vrouwen in de jaren '80 leidde tot de eerste samenwerking van het merk: kleurrijke body's met aerobicsterren Véronique en Davina.

1990

1991

De grote comeback van sexy lingerie luidt zich in: Etam lanceert magic up, een unieke technologie met olie en water om het decolleté subtiel met één maat te verkleinen.

1998

Het tijdperk van de girlpower is in volle gang! Etam ontwerpt voor hen een slogan: "Wees anders, wees uzelf".

2000

2001

Als voorloper lanceert Etam zijn online webshop en maakt daarmee lingerie overal 24/24 toegankelijk.

2007

Het merk lanceert zijn eerste lingeriecollectie van biologisch katoen.

2008

De grootste lingeriewinkel van Europa opent zijn deuren aan de rue de Rennes in Parijs.

2010

2012

Comfort en vrouwelijkheid, de nieuwe Sublimizer en Pure Fit brengen opnieuw een revolutie teweeg, ditmaal in de korsetterie.

2014

Etam vult zijn aanbod aan met een assortiment cosmetica en gaat nu ook sporten met de BE+-lijn.

2016

Etam viert zijn 100-jarig bestaan: Etam Live Show. Een sexy, spectaculaire Franse modeshow!

2019

Opening van een nieuwe flagshipstore aan de Boulevard Haussman in Parijs.

2020

2020

Lancering van ons eerste assortiment ecologisch verantwoord kant: Chérie-Chérie.

2020

Lancering van het assortiment post-mastectomie beha's YES!

  • 1910
  • 1920
  • 1930
  • 1940
  • 1960
  • 1970
  • 1980
  • 1990
  • 2000
  • 2010
  • 2020

1916

Max Lindermann opent zijn eerste kousenwinkel
in Berlijn, het merk Etam is geboren.

1936

Oprichting van de eerste Franse fabriek van
het merk in Mouveaux in het noorden van Frankrijk.

1964

Etam brengt een revolutie in de lingerie teweeg
door het gebruik van een uiterst
comfortabel materiaal: katoen.

1970

Er vindt een echte revolutie plaats in de
winkels. Lingerie en kleding worden gepresenteerd
op kleerhangers en zijn toegankelijk in zelfbediening.

1983

De favoriete activiteit van vrouwen in de jaren '80
leidde tot de eerste samenwerking van het merk:
kleurrijke body's met aerobicsterren Véronique en Davina.

1991

De grote comeback van sexy lingerie luidt zich in:
Etam lanceert magic up, een unieke technologie
met olie en water om het decolleté subtiel
met één maat te verkleinen.

2001

Als voorloper lanceert Etam zijn online webshop
en maakt daarmee lingerie overal 24/24 toegankelijk.

2007

Het merk lanceert zijn eerste
lingeriecollectie van biologisch katoen.

2014

Etam vult zijn aanbod aan met een assortiment
cosmetica en gaat nu ook sporten met de BE+-lijn.

2016

Etam viert zijn 100-jarig bestaan:
Etam Live Show. Een sexy, spectaculaire Franse modeshow!

2020

Lancering van ons eerste assortiment ecologisch
verantwoord kant: Chérie-Chérie.

1928

De eerste Parijse winkel opent zijn
deuren aan de rue Saint-Honoré.

1944

Heropening van de Etam-winkels bij de bevrijding van Parijs.
Kortere jurken, verlangen naar vrijheid ... het aanbod
wordt aangepast om te voldoen aan de nieuwe
verwachtingen van vrouwen van hun lingerie.

1963

Oprichting van Etam Prêt-à-Porter.

1965

De pyjama 'babydoll' is geliefd bij alle vrouwen.

1968

Bye bye beklemmende beha's. Moderne en comfortabele
lingerie ontketent een ware revolutie.

1969

Etam presenteert zijn eerste collectie
badpakken, popping en kleurrijk.

1975

Het merk, altijd op zoek naar comfort,
introduceert nachtkleding gemaakt van jersey.

1998

Het tijdperk van de girlpower is in volle gang!
Etam ontwerpt voor hen een slogan: "Wees anders, wees uzelf". l'ère du girl power bat son plein : etam signe un slogan
pour elles : "soyez différentes, soyez vous-mêmes".

2008

De grootste lingeriewinkel van Europa
opent zijn deuren aan de rue de Rennes in Parijs.

2012

Comfort en vrouwelijkheid, de nieuwe
Sublimizer en Pure Fit brengen opnieuw
een revolutie teweeg, ditmaal in de korsetterie.

2019

Opening van een nieuwe flagshipstore aan de Boulevard Haussman in Parijs.

2020

Lancering van ons eerste assortiment
ecologisch verantwoord kant: Chérie-Chérie.

Tech Center
"Made in France"

In het hart
van onze ateliers

In het hart van ons Tech Center in het noorden van Frankrijk, in Marcq-en-Baroeul, worden unieke lingeriecollecties ontworpen, die een onnavolgbare knowhow op het gebied van korsetten combineren met de allernieuwste technologieën.

confort 1
Uniek kantwerk

Als een integraal onderdeel van het DNA van het merk, vormt kant de kern van de ontwikkeling van de collecties. We verrichten onafgebroken onderzoek op dit gebied. Om het 100- en 102-jarig bestaan van Etam te vieren, hebben we samen met een van onze historische partners, NOYON, uitzonderlijk kant ontwikkeld. Het resultaat is een technisch Leavers-kant dat een unieke knowhow vereist.

Uniek kantwerk

Als een integraal onderdeel van het DNA van het merk,
vormt kant de kern van de ontwikkeling van de
collecties. We verrichten onafgebroken onderzoek op dit gebied.

Om het 100- en 102-jarig bestaan van Etam te vieren,
hebben we samen met een van onze historische partners,
NOYON, uitzonderlijk kant ontwikkeld. Het resultaat
is een technisch Leavers-kant dat een unieke knowhow vereist.

confort 1
Wist u dat ...

een beha bestaat uit een dertigtal te confectioneren onderdelen? er meer dan 44 handmatige handelingen aan te pas komen voor onze naaisters of dat de prototypebouwster er 4 uren over doet vooraleer ze het eindproduct kan onthullen? Ontdek de verschillende productiestadia van een beha.

Wist u dat ...

een beha bestaat uit een dertigtal te confectioneren
onderdelen? er meer dan 44 handmatige handelingen
aan te pas komen voor onze naaisters of dat de prototypebouwster
er 4 uren over doet vooraleer ze het eindproduct kan onthullen?
Ontdek de verschillende productiestadia van een beha

confort 1
De expressie
van onze knowhow

De live show

Elk jaar is de liveshow een unieke gelegenheid om de eeuwenoude knowhow van onze ambachtslieden voor u te ontsluieren. Tijdens dit uitzonderlijke evenement worden haute-lingerie-stukken met verfijnde stikdetails geshowd, waar honderden uren hard werd aan gewerkt in ons Tech Center.

Elk jaar is de liveshow een unieke
gelegenheid om de eeuwenoude knowhow
van onze ambachtslieden voor u te
ontsluieren. Tijdens dit uitzonderlijke
evenement worden haute-lingerie-stukken
met verfijnde stikdetails geshowd, waar
honderden uren hard werd aan gewerkt
in ons Tech Center.

Bekijk de best-of

confort 1
confort 1
confort 1
confort 1

+

+